Brainfest sau mai bine zis Soulfest


DSC_0031

“Cred într-o lume în care fiecare își urmează visul, în care muncim cu drag și cu plăcere, în care ceea ce facem ne umple sufletul de bucurie, în care ne conectăm ca oameni. Și atât timp cât credem în ceva, acel ceva este posibil. […] ador să întâlnesc oameni care mă inspiră, oameni care își armonizează gândurile cu acțiunile, oameni de la care am de învățat.” – Ștefania Zoican

Sâmbătă am fost la o conferință studențească de dezvoltare personală intitulată Brainfest. A fost o primă ediție și sper ca numărul de participanți să-i încurajeze pe organizatori să meargă mai departe cu acest proiect fiindcă mie unul mi-a plăcut mult de tot.

M-am umplut cu multă energie pozitivă și cu o mare doză de inspirație de la toți speakerii prezenți, plecând acasă cu o sumedenie de idei de pus în practică sau măcar de meditat asupra lor.

Pentru că acest articol este menit să fie motivațional, voi încerca să transmit 10 idei pe care le-am învățat de la Brainfest.

  1. Un obicei trebuie înlocuit cu un alt obicei, nu doar eliminat. Așadar, când vrei să elimini cu eficiență un obicei negativ din viața ta, înlocuiește-l cu unul pozitiv. De exemplu, dacă vrei să renunți la ciocolată și totuși simți nevoia de dulce – mănâncă un fruct. O felie unsă cu miere e mult mai sănătoasă decât una unsă cu Nutella.
  2. Majoritatea lucrurilor le facem inconștient, după niște programe mentale prestabilite de noi. Acel segment de viață de care nu ești mulțumit are un program greșit. Partea bună este că îl poți schimba. Partea mai puțin bună este că numai TU poți face acest lucru. Tu ai creat programul greșit prin gânduri negative, iar acum tot tu trebuie să îi modifici structura. Gândind pozitiv. Hai că nu este așa de greu pe cât pare!
  3. Primul pas spre schimbare este să decizi că nu vrei să rămâi unde ești. Eu am făcut primul pas ducându-mă la această conferință. Și l-am simțit pe pielea mea cât bine mi-a făcut. Tu îl faci citind acest articol. Felicitări, astăzi suntem amândoi învingători cu un prim pas spre evoluție, spre dezvoltarea noastră personală!
  4. Mereu să ne ridicăm la nivelul așteptărilor noastre, nu ale celorlalți. E viața ta așa că nu o mai lăsa în mâinile altora. E visul tău și dacă ai un vis măreț înseamnă că ai și așteptări mari de la tine. Nu face marea greșeală de a munci doar pentru a impresiona pe cineva și de a-i împlini așteptările. Dacă ai avea de ales, ce ai alege: să te ridici la nivelul așteptărilor tale sau ale altcuiva setate pentru tine? Ești tu cu visul tău. Restul sunt detalii.
  5. Să ajungi o persoană de succes necesită foarte multă muncă. Disciplină, perseverență, muncă și dedicație. Ni s-a spus că trebuie să muncim până la 16 ore pe zi. Tu ești dispus să faci un astfel de sacrificiu?
  6. Conferința a fost gratuită. Dar am învățat că de fapt nu a fost. Am plătit cu timpul nostru, care este mult mai prețios decât banii. Această investiție a timpului tău poartă denumirea de cost de oportunitate.
  7. Trebuie să alegi între două suferințe: durerea disciplinei sau durerea regretului. Este dureros să fii disciplinat, să muncești zi de zi, oră de oră pentru acel vis măreț. Dar merită. Și când vei ajunge acolo sus, satisfacția va fi enormă, imposibil de descris în cuvinte. Fericirea îți va invada sufletul într-o așa manieră în care nu a mai făcut-o niciodată. Regretul, însă, te vă măcina pe interior pentru totdeauna.
  8. Azi ești cel mai tânăr, dar în același timp și cel mai bătrân. Cel mai naiv, dar și cel mai înțelept. Azi e momentul să începi să-ți construiești aripile cu care într-o bună zi îți vei lua zborul.
  9. Suntem niște fericiți! Avem ocazia să ne urcăm pe munca altora, să folosim umerii giganților generației trecute și să devenim la rândul nostru umerii pe care se vor urca urmașii noștri. Fură idei! E singurul furt care e admis de lege! Ia ideile bogaților, oamenilor de succes și aplică-le minții tale mai puțin bogată în acest moment.
  10. Ești regizorul propriului tău film. Ochiul uman este lentila care urmărește tot ce se întâmplă în jurul tău, iar când clipești – fotografiezi. Îndreaptă-ți atenția spre lucrurile bune pentru că unde îți duci atenția acolo e energia ta. Tu alegi cu ce tip de energie te încarci. Tu selectezi ce vrei să fotografiezi. Iar noi, aparatele umane, nu putem șterge pozele urâte. Rămân întipărite în minte și acumulate ajung să dăuneze. Acum că știi asta, încearcă să îndrepți obiectivul numai către ceea ce îți place și știi că e bine pentru tine. În final, tu și numai tu decizi cum va arăta filmul vieții tale.

Au fost multe, multe idei frumoase, dar sper că ați primit valoare prin cele zece împărtășite mai sus. Tot ce vă pot ura este succes în călătoria lăuntrică prin care toți trebuie să trecem spre drumul regăsirii de sine!

„The best project you’ll ever work on is you.”

Un comentariu la “Brainfest sau mai bine zis Soulfest

  1. […] weekend în care m-am simțit foarte bine și am reușit să fac destul de multe: m-am dus la o conferință de dezvoltare personală, la Gaudeamus, la film și era mai mai să pierd trenul datorită taxi-urilor din capitală. […]

Lasă un răspuns

