Cum mi-am pierdut portofelul și nu viața


Nu am încredere în zile. Nu știu ce să mă aștept de la ele. Ieri a fost prima mea zi de facultate, într-un nou oraș, înconjurat de lume nouă, parcă propulsat într-o viață nouă. Trecuse deja jumătate din zi, am fost la deschiderea noului an universitar și deși nu mă așteptam la cine știe ce, am rămas plăcut surprins de oamenii prezenți acolo, de poveștile lor de viață, care m-au inspirat și mi-au insuflat motivație și curaj pentru un nou început, un nou capitol de viață ce așteaptă să fie scris de mine. Am socializat cu multă lume, mult mai multă decât sunt obișnuit și chiar am simțit că lucrurile merg bine și vor fi așa în continuare. Așa că i-am acordat votul meu de încredere zilei și mi-am zis în gând: “Ce zi frumoasă”.

Până mi-a fost furat portofelul. Nu vreau sa intru în detalii pentru că este o experiență urâtă și cu cât mă afund mai mult în ea, cu atât va ajunge să mă afecteze mai mult. Aveam în portofel buletinul, cardul și vreo cinci milioane. Nu mi s-a mai întâmplat niciodată acest lucru. Nu că aș crede că i se poate întâmpla cuiva acest lucru de mai multe ori în viață. Ideea este că aș fi putut lăsa situația să mă afecteze rău de tot, dar am decis să nu fac asta. Dacă am învățat ceva din această viață până acum, acest lucru este că totul se întâmplă cu un motiv. Desigur că mi-am pus întrebarea: “Ce am făcut să merit asta?”. Dar perspectiva mea era greșită. Portofelul meu a trebuit să fie furat. M-a făcut să realizez că nu poți controla orice lucru rău care ți se întâmplă în viață, că nu trebuie să lași o experiență negativă să-ți influențeze întreaga zi/săptămână/lună sau chiar mai rău. M-am gândit apoi că poate dacă nu mi-ar fi fost furat atunci, mi s-ar fi întâmplat în alte circumstanțe, mult mai nefaste. Ce am avut de învățat din această experiență?

  • Există oameni răi în lume. Dar există și oameni buni. Iar binele predomină. Cred asta și toți trebuie să credem în acest lucru: Binele va triumfa întotdeauna.
  • Numărul oamenilor care mi-au sărit în ajutor m-a uimit. Oamenii sunt gata să te ajute fără să le ceri ajutorul. Oameni pe care abia i-ai cunoscut. Iar acest lucru spune multe.
  • În fiecare zi proastă, încearcă să găsești trei lucruri bune. Deschiderea surprinzătoare a anului universitar, noii prieteni făcuți și socializarea au avut un impact pozitiv asupra zilei mele. Impact pe care l-aș fi diminuat semnificativ dacă aș fi lăsat evenimentul cu portofelul să-ți pună amprenta asupra mea.
  • Să fii calm într-o astfel de situație este esențial. Controlează-ți emoțiile. Nu lăsa o zi cu nori să te facă să crezi că soarele nu va apărea mâine. Până la urmă, după ploaie vine frumosul curcubeu.

Lucrurile rele sunt inevitabile. Tot ce contează este cum le abordezi și cum reacționezi tu în fața lor. Primește binele și răul în viața ta cu aceeași seninătate pentru că doar așa răul va pleca repede și binele va dăinui mult timp de acum încolo.

P.S Nici nu-mi plăcea poza de la buletin!

3 comentarii la “Cum mi-am pierdut portofelul și nu viața

  1. Simona Husaru spune:

    Se pare că poza din buletin voia musai să fie schimbată cât mai repede! :)) Îmi pare rău să aud că ai rămas fără portmoneu dar mă bucur că eşti pozitiv. 😀 În mod straniu, azi-noapte am visat că eram în alt oraş şi mi-a fost furată geanta şi am găsit-o după o vreme, cu tot ceea ce era în ea intact (portmoneu, bani, etc.). Se presupunea că furtul fusese de fapt o farsă a oamenilor din acel oraş. Nu am păţit niciodată să mi se fure ceva dar se pare că astfel de lucruri se pot întâmpla oricând. 🙂

  2. Cipryan spune:

    Te invit sa participi la o provocare saptamana ce urmeaza. Mai multe detalii aici: http://bookaholic-guy.blogspot.ro/2014/10/provocare-in-mintea-unui-blogger.html

  3. […] început facultatea cu un BANG – mi-a fost furat portofelul și avea multe în el..mult prea multe. Am început să fac […]

Lasă un răspuns

