Omul în căutarea sensului vieţii de Viktor E. Frankl


Recenzia cărţii este sponsorizată de librăria online Libris, unde mai puteţi găsi o mulţime de alte cărţi online, precum şi pe cea de faţă pe care o puteţi comanda cu un click aici.

“Cel care are un de ce pentru care să trăiască poate să suporte aproape orice”Nietzche

Această carte este printre puţinele cărţi pe care nu le descopăr eu, ci îmi sunt recomandate. Cu o temă în psihologie şi dezvoltare personală, domenii care au ajuns să mă preocupe în mod deosebit în ultima vreme, am zis că nu am cum să o ratez. Plus că titlul sună tentant şi chiar te face curios în legătură cu marea enigmă a sensului vieţii.

După ce am terminat-o, acum pot să afirm că, aş reciti oricând cu drag romanul “Omul în căutarea sensului vieţii”. Nu doar pentru că este nu ştiu ce carte extraordinară, deşi este, dar mai presus pentru mesajul pe care aceasta ni-l transmite, acela că orice lucru în această viaţă are sens şi că viaţa noastră are sens, noi avem sens. De fiecare dată când mă deznădăjduiesc, aş citi acest roman ca să-mi amintesc de acel SENS pe care de multe ori îl îngropăm sub griji şi probleme ale vieţii. De fiecare dată când văd suferinţa mea prea mare, să-mi reamintesc de clipele de coşmar pe care le-a trăit acest autor în lagăr, de tăria pe care a avut-o şi de faptul că a avut curajul să se ridice deasupra situaţiei sale nefericite şi a sperat.

“Sunt şi lucruri care trebuie să te facă să-ţi pierzi minţile, ca să nu mai ai nimic de pierdut.”

“Omul în căutarea sensului vieţii” este o carte pe care aş recomanda-o tuturor indiferent de vârstă pentru că pur şi simplu îţi deschide sufletul şi te pune pe gânduri la adevăratele întrebări ale vieţii, multe dintre ele având şi o tentă filozofică.

“Adevărul că dragostea este ultimul şi cel mai înalt ţel la care omul poate să aspire. Atunci am înţeles sensul celei mai mari taine pe care poezia, gândirea şi credinţa umană trebuie să ne-o împărtăşească: izbăvirea omului este prin dragoste şi în dragoste. Am înţeles că omul căruia nu i-a mai rămas nimic în lumea aceasta poate totuşi să cunoască fericirea, chiar şi dacă numai pentru o clipă, contemplând persoana iubită.”

Totodată, cartea vine şi cu un concept foarte interesant şi anume logoterapia în care “pacientul este confruntat cu sensul vieţii şi reorientat către acesta”.

Cartea este absolut superbă, plină de idei extraordinare şi cu mici povestiri de viaţă ale căror morală te fascinează. Nici nu aş şti cum să vă conving mai bine să o lecturaţi, dar presupun că dacă nu o veţi alege acum, vă va găsi aceasta mai târziu pe voi.

Cred cu tărie că este cartea din care mi-am notat cele mai multe citate de până acum, aproape fiecare pagină având câte vreo propoziţie/frază remarcabilă pe care nu vroiam să o uit sau să trec peste ea în mod obişnuit.

Închei prin următorul citat plin de semnificaţie: Căci lumea se găseşte într-o stare rea, dar aceasta va deveni încă şi mai rea dacă fiecare dintre noi nu va da tot ce poate mai bun.

Titlu românesc: Omul în căutarea sensului vieţii 
Titlu original:  Man’s Search For Meaning
Autor:  Viktor E. Frankl
Editura românească:  Meteor Press
Număr de pagini: 170
Nota: 10

Lasă un răspuns

