Legături Bolnăvicioase de Cecilia Ștefănescu


Vizită la Cartureștiul din Brașov. Deși întrecusem deja limita de cumpărături, trebuia să plec cu ceva de acolo. Slavă Domnului că am luat această decizie si că o copertă mi-a atras atenția. Văzusem deja ecranizarea romanului insă spre rușinea mea nu știam de existența unei cărți. Mi-au atras atenția actrițele de pe copertă( care au facut roluri geniale în film, apropo ) și mi-am zis că trebuie să o cumpăr. Așa că am luat-o.

Drumul Brașov –Braila nici că putea fi mai frumos. Ce priveliște? Ce parinți care incearcă să vorbescă cu tine? Am devorat la propriu paginile.

La fel de complicată cum mă așteptam să fie, cartea mi-a hrănit interesul intr-un fel teribil. M-am simțit ignorată de autoare. Scria parcă pentru ea , iși trăia povestea odată cu personajul. Am adorat asta în stilul Ceciliei Ștefănescu de a scrie. M-am simțit ca un intrus tot timpul cât am citit (4 ore jumătate).

Dacă stau acum și mă gândesc, nu știu cum am terminat-o atât de repede. Mi-am propus ca maine să reiau micul volum și să dizolv fiecare cuvânt. De data asta încet.

Cartea? Păi e o ciudățenie a naturii. Atât de specială e. Am iubit și filmul. Dar cartea? Îi ofer un ditamai googolplexul de iubire.

Scris din atâtea perspective încat te pierzi în ele, romanul transmite povestea unor studenți. Ar părea că are un personaj principal, însă eu m-am îndrăgostit in așa fel de toate, încat nu pot numi numai unul.

Kiki e cea mai des menționată. Romantică incurabilă, Kiki nu știe ce e cu ea. Pierdută undeva între iubiri, dansează undeva în timp, între ele. Alex, pare-se singura ei iubire pură, s-a nascut la țară si a crescut ca fată de țărani. Studenția a adus-o la București. Sergiu e un prieten comun și singura alinare a lui Kiki in vâltoarea dintre ea și Alex. Mădalina e prima iubire a lui Kiki, cea la care aceasta se rapotează des. Sandu, fratele lui Kiki, aduce, daca mă întrebati pe mine bolnăviciunea menționată în titlu. O bolnaviciune cât se poate de curată. Pentru că nu poți numi bolnav ceva atât de unic. Iubirea lor e una ciudată, profund neclară, dar cu siguranță unică. Renato, pai el e acela ce umple cu totul sufletul lui Kiki. Prezent atunci când ea vrea, pentru că are nevoie de el, Renato reușește să aducă cel mai mare procent de normalitate în viata ei.

Dar până la urmă, ce e normalitatea? Și cine o definește? Personajele din carte sigur o au pe a lor.

Jur că tanjeam dupa așa o carte care sa mă facă să mă îndrăgostesc. Ei, da, eu, veșnica ciudată… Iubesc cu adevarat o carte și personajele ei.

Titlu românesc: Legături Bolnăvicioase
Autor: Cecilia Ștefănescu
Editura românească: Polirom
Număr de pagini: 152
Nota: …cât e omenesc posibil?

2 comments on “Legături Bolnăvicioase de Cecilia Ștefănescu

  1. Criss spune:

    Wow! De obicei nu ma atrag cartile scrise de autori romani, dar asta pare chiar extrem de interesanta! Am trecut-o pe lista mea de lectura.🙂

    PS. Imi place mult blogul tau (vostru?). Felicitari pentru toata munca depusa!🙂

  2. Anna spune:

    Am văzut și eu filmul și mi-a plăcut mult. O să încerc să pun mâna pe carte cât de curând!!😀
    Și înțeleg perfect: „Deși întrecusem deja limita de cumpărături, trebuia să plec cu ceva de acolo.” :))

Lasă un răspuns

