De veghe în lanul de secară de J.D.Salinger


CITATE DIN CARTE.

Am auzit şi am citit atât de multe lucruri despre această carte încât nici nu mai ştiu ce anume m-a facut să-mi doresc să o citesc. Ce pot să spun cu siguranţă după terminarea acestei cărţi este faptul că nu trebuie ratată de niciun adolescent.

Şi nici de cei care vor să-şi retrăiască momentele din adolescenţă prin intermediul lui Holden, care să recunoaştem mai devreme sau mai tarziu, într-o circumstanţă sau alta tot ne-am regăsit în el. Cine este acest Holden despre care tot încerc eu să vă vorbesc aici? Holden Caulfield este personajul principal al romanului „De veghe în lanul de secară”. Întregul roman se învârte în jurul acestuia, a faptelor sale, a gândurilor sale, a lui. Holden este un personaj pe care nu ai cum să nu-l îndrăgeşti, chiar dacă uneori e atât de imatur iar alteori atât de matur. Dar nu asta înseamnă de fapt adolescenţa, trăirea de la o extremă la alta, fără să-ţi dai seama că poţi răni multă lume din jurul tău prin intermediul faptelor tale, a adolescentului răzvrătit din tine? Apoi realizezi că ai greşit şi mergi înainte, iar când mai întorci un ochi în urmă te gândeşti: Chiar eu am fost ăla? Cum să fac asemenea fapte stupide?”. Şi te deprimi. Zici “deprimant” precum Holden. Dar nu trebuie să ne întristăm pentru că această perioadă a vieţii este unică şi vrem sau nu vrem trebuie să trecem prin ea, să ne bucurăm de ea, să greşim chiar. Pentru că din greşeli învăţăm, cel mai mult din propriile noastre greşeli decât ale altora. Oricât ar spune cineva: Învaţă din ce am greşit eu, nu poţi. Şi nu e vina ta pentru că nu e viaţa ta şi nu sunt greşelile tale. Învaţă din greşelile tale şi e mai mult decât bine, iar dacă poţi şi din ale altora e excelent. Dar să revenim la Holden Vitamină Caulfield după cum îi place să i se mai spună. Vom călători cu el într-o carte scrisă perfect despre adolescenţă şi sentimentele schimbătoare pe care le are firea oricărui om la aceea vârstă. O fire rebelă, aparent nepăsătoare, dar plină de profunzime şi de gânduri măreţe.

Holden este un băiat de şaptesprezece ani, destul de înalt, dar slab pentru că mănâncă ca o vrabie. Lucru haios şi în acelaşi timp util este porţiunea capului în care acesta are nişte fire albe, cu ajutorul cărora pretinde că este mai mare pentru a-şi obţine şi el într-un bar un whiskey, ci nu obişnuita cola pe care o bea de prea mult timp. Rămas corigent la patru materii, acesta este dat afară de la şcoala pregătitoare Pencey şi pentru că nu trebuie să fie acasă până miercuri când vin elevii din vacanţă, acesta se hotărăşte să petreacă câteva zile de libertate în New York, departe de tot şi de toate. Marea parte a cărţii descrie aventurile prin care acesta trece în New York şi noile şi vechile experienţe pe care le dobândeşte. Şi din care, în mod inconştient, învaţă ceva din ele, iar noi ne amuzăm de toate lucrurile penibile prin care acesta trece. Va reuşi el să supravieţuiască în New York şi să ajungă cu bine acasă miercuri? Sau îl va duce gândul în altă parte? Citiţi cartea şi trăiţi o aventură incredibilă în lumea adolescenţei şi a nesiguranţei presărată cu comic la tot pasul şi cu expresii care mai de care mai hazlii( o traducere excelentă!). Eu “nu mai bănănăi” pe aici aşa că tot ce vă spun este sa îi oferiţi o şansă cărţii pentru că nu veţi regreta. După cum ar spune bunul meu prieten literar, Holden Caulfield, mie “mi-a plăcut de-am murit!”.

Titlu românesc: De veghe în lanul de secară
Titlu original: The Catcher in the Rye
Autor: J.D.Salinger
Editura românească: Polirom
Număr de pagini: 280
Traducător: Cristian Ionescu
Nota: 10

14 comments on “De veghe în lanul de secară de J.D.Salinger

  1. Si eu de mult am vrut sa ma apuc de ea.Sigur la vara.Reusita recenzie🙂

  2. Corina spune:

    se distribuie impreuna cu vreo revista sau ziar?:-s

  3. Am citit aceasta carte datorita dirigintei mele de romana. Este geniala! Prima data am crezut ca o sa fie plictisitoare,ca nu o sa-mi placa deloc dar m-am inselat total. Imi place recenzia..:X

  4. Patty spune:

    Cartea este superba, merge extrem de bine de citit cu „The perks of being a wallflower”😉

    • Alex spune:

      Exact. „De veghe in lanul de secara” m-a facut sa citesc „The perks of being a wallflower”. Si daca stam sa ne gandim, chiar sunt multe asemanari intre Holden si Charlie.

  5. alexa spune:

    Buna
    Sunt Alexandra (Carte pentru mine) nu am gasit o adresa de mail la care sa iti scriu,asa ca iti las aici un comentariu. Vroiam sa te rog sa schimbi linkul de la blogroll. Ne-am mutat pe wordpress .

    Sper sa nu te deranjez cu acest mesaj. Doar ca vreau sa ii anunt pe toti cei din lista noastra de blogroll ca ne-am muta si ca o sa inchidem vechiul blog.
    Multumesc pentru intelegere.

    http://cartepentrumine.wordpress.com/

  6. […] în lanul de secară” de J.D.Salinger. Lucrul care ne bucură foarte tare este faptul că recenzia acestei cărţii este cea mai căutată online dintre toate recenziile făcute până acum pe blogul The Search For […]

  7. razvan spune:

    cine stie personajele din de veghe an lanul cu secara
    va rog

  8. […] cele mai populare postări fiind Carți romantice cu Libertatea pentru femei în aprilie, De veghe în lanul de secară de J.D.Salinger, 2 ANI, Carti romantice cu Libertatea pentru femei in martie și Jurnalul unui puşti#5, […]

Lasă un răspuns

