Aleph de Paulo Coelho


“Inspiră adânc şi roagă-te ca toate binecuvântările care sunt în văzduh să intre în corpul tău şi să se răspândească în fiecare celulă. Expiră încet, proiectând multă bucurie şi multă pace în jur. Te vei vindeca pe tine şi vei contribui la vindecarea lumii”

Aleph este o carte deosebită care ne îndeamnă la meditaţie şi la descoperirea adevăratelor valori ale vieţii. Viaţa fiecăruia dintre noi trebuie trăită cât mai profund, fără regrete şi fără acele blocaje emoţionale care ne împiedică să mergem mai departe, care ne ţin pe loc uneori chiar şi pentru totdeauna. În cel mai personal roman al său de până acum, Paulo ne invită într-o călătorie incredibilă către descoperirea de sine şi regăsirea acelui ceva care ne lipseşte pentru a ne continua mai departe viaţa, pentru a fi cu adevărat fericiţi si împliniţi. Fiecare om trece la un moment dat printr-o criză sufletească, printr-un moment în care simţim că ne pierdem şi nu ne mai putem regăsi. Nu este adevărat. Şi această carte ne demonstrează tocmai acest lucru că prin credinţă şi voinţă putem depăşi absolut orice obstacol şi lucru negativ din viaţa noastră. Nu există nimic care să ne împiedice să evoluăm spiritual dacă găsim calea către dragoste şi iertare. Toată puterea este în noi. Odată ce dobândim puterea ajungem să avem şi încredere, să desluşim anumite semne ascunse, să ne trăim Legenda Personală , să devenim conştienţi de adevarata raţiune a existenţei. Să putem spune cu adevărat: “Am săvârşit câteva greşeli, dar nu am fost laş. Mi-am trăit viaţa şi am făcut ce trebuia să fac”.

Aleph ne învaţă să trăim miracolul vieţii, ne îndeamnă să nu ne oprim în niciun moment din căutarea noastră spirituală pentru a ajunge să întalnim şi să vedem acel loc pe care toată lumea îl doreşte, dar fără să depună prea mult efort – numit Paradis. Romanul lui Coelho ajunge să ne facă să privim lumea cu alţi ochi, să-i oferim mai multă imporţantă atât vieţii cât şi destinului nostru. Întreaga noastră viaţă este o călătorie pentru a ne îmbogăţi spiritual suficient în aşa fel încât să nu mai trebuiască să ne reîncarnăm. Reîncarnarea este o temă dificilă, controversată pe care nu toată lumea o crede sau o înţelege. Coelho ne vorbeşte despre această temă şi ne arată un lucru şocant şi anume faptul că anumite greşeli făcute în trecutul nostru şi prin trecut mă refer la vieţi anterioare, pot avea repercursiuni asupra vieţii noastre actuale, fapte care le-am comis acum mult timp în urmă cu un alt trup, dar acelaşi suflet ne împiedică să fim fericiţi. ”Sunt în Aleph, punctul unde totul este în acelaşi loc, în acelaşi timp”. Astfel, Paulo va începe o călătorie mistică în spaţiu şi timp pentru a încerca să-şi repare greşelile şi să-şi ceară iertare persoanelor pe care le-a rănit. Va reuşi acesta acest lucru sau încercările inevitabile ale vieţii îl vor doborî?

“Schimbă-ţi viaţa! Rescrie-ţi destinul! Unele cărţi se citesc.Aleph se trăieşte.”

Citat drag mie „Singurul lucru de care am nevoie acum este de o îmbrăţişare. Un gest la fel de vechi ca omenirea şi care înseamnă mult mai mult decât întâlnirea a două corpuri. O îmbrăţişare înseamnă: nu mă ameninţi, nu mi-e frică să stau atât de aproape, pot să mă relaxez, să mă simt acasă, sunt ocrotit şi cineva mă înţelege. Tradiţia spune că, de câte ori îmbrăţişăm pe cineva de bunăvoie, câştigăm o zi de viaţă.”

Titlu românesc: Aleph
Titlu original: Aleph
Autor:  Paulo Coelho
Editura românească: Humanitas
Număr de pagini: 268

Traducător: Micaela Ghiţescu

Recenzia pentru această carte a fost sponsorizată de BookMag.

3 comentarii la “Aleph de Paulo Coelho

  1. Dee. spune:

    Imi place mult citatul ales:). Nu am incercat nimic de Paulo Coelho si sincer, nu prea stiu cu ce carte sa incep.

    Dee.

  2. Cristina spune:

    Eu am citit aceasta cartea si inca ceva de PC si pot sa zic ca are un stil aparte de a scrie; e profund, e..nu stiu; mie mi-a placut

Lasă un răspuns

