Hoţul de cărţi de Markus Zusak


“Când Moartea spune o poveste, chiar trebuie să o asculți.”

Când Moartea spune o poveste, cum poți să reziști tentației să nu o afli? Am privit moartea în multe feluri, dar niciodată cum ne este prezentată în această carte: aceasta este personificată, se pare că are chiar și un suflet care este atât de obosit, încât se simte bântuită de către oameni. Odată cu această carte, am ajuns să plac Moartea. Într-un mod bizar, chiar mi s-a făcut milă de ea, gândindu-mă că atât de greu precum pare războiul pentru noi așa este și pentru ea: un eveniment devastator, care răpește mii de suflete, care te sleieste de puteri. Moartea este așadar naratoarea noastră, care ne prezintă o poveste incredibil de tristă din Germania nazistă care începe odată cu anul 1939. O poveste despre dragostea de cărți și de cuvinte.

Liesel Meminger este eroina poveștii noastre și totodată și o hoață de cărți. Cu un trecut sumbru pe care încearcă să-l uite, aceasta ajunge în casa familiei Hubermann, noua sa familie adoptivă. Încetul cu încetul, aceasta ajunge să-și iubească cei doi părinți adoptivi, în special pe papa, Hans Hubermann, un om cu un suflet mare care se implică foarte mult în educația copilei. Liesel se împrietenește și cu un băiat, Rudy Steiner, care mai târziu va deveni cel mai bun prieten al ei și în mod nespus și iubit. De-a lungul cărții, vom putea observa evoluția incredibilă a acestei fete, de la un simplu copil neștiutor de carte la o adevărată scuturătoare de cuvinte.

Un alt personaj care va juca un rol important în viața lui Liesel, este evreul Max Vandenburg, care va locui o vreme ascuns în pivnița familiei Hubermann. Acesta îi dăruiește două cărți create de el: Omul aplecat asupra mea și Scuturătoarea de cuvinte care reprezintă două povești, două parabole atât pentru eroina noastră cât și pentru noi cititorii. Acest este nevoit să plece când începe cu adevărat războiul pe strada Himmel(în mod ironic însemnând Rai), nevrând să le facă și mai multe probleme persoanelor care au făcut atât de multe pentru el, riscandu-și chiar viața.

 Mi-au plăcut la nebunie momentele în care familiile se adăposteau în pivniță împreună, iar Liesel le citea din una dintre cărțile furate. Cuvintele îi încălzeau, le înlăturau frica și le hrăneau sufletele disperate. Finalul cărții a fost neașteptat pentru mine, nedrept, dar am simțit totuși că nu există un final mai potrivit decât acesta, mai autentic.

Hoțul de cărți este un must-read cu siguranță, un adevăr nespus despre acele timpuri, o poveste care îmi va rămâne întipărită în minte mult timp de acum încolo.M-a făcut să iubesc și mai mult cuvintele, dar am aflat și de ce câteodată simt că le urăsc. M-a emoționat și m-a lăsat cu un gol în stomac după ce am terminat-o.M-am despărțit de atâtea personaje dragi, atât de bine conturate încât le poți lua chiar ca și modele de viață. Avem aici o carte care ne arată și ne demonstrează cât de importante sunt cărțile și cuvintele în viețile noastre. Și cât de pustiu ar fi sufletul omenesc fără ele. Hoțul de cărți este o comoară literară, care trebuie și poate fi citită de orice persoană de orice vârstă. Citiți această carte și vă asigur că nu veți regreta. Și pentru cei care ați citit-o, puteți chiar să o recitiți. Eu știu că o voi face.

Titlu românesc: Hoţul de cărţi
Titlu original: The Book Thief
Autor: Markus Zusak
Editura românească: RAO
Număr de pagini: 571
Traducător: Adelina Vasiliu
Nota: 10!

Recenzia pentru această carte a fost sponsorizată de BookMag.

2 comentarii la “Hoţul de cărţi de Markus Zusak

  1. sisteralpha spune:

    Cartea aceasta cu siguranta trebuie citita!

  2. Adry ♥ spune:

    Am mai auzit de ea, dar uite că uitesem să o caut😀 mersi ca mi-ai adus amintee :*:* place recenzia ♥

Lasă un răspuns

