Jurnalul unui puşti de Jeff Kinney


„În primul rând, să ne lămurim: Acesta este un jurnal, nu un jurnal intim. Ştiu că aşa s-ar putea crede după copertă, dar când Mami s-a dus să-l cumpere, i-am spus expres să-mi ia unul care să nu arate ca un  „jurnal intim”. Grozav! Tot ce-mi trebuie acum e să mă prindă vreun fraier cu agenda la mine şi să-şi facă o idee greşită. Celălalt lucru pe care vreau să-l lămuresc este că a fost ideea lui Mami, nu a mea. Dar dacă ea are impresia că eu o să-mi scriu aici „sentimentele” sau ceva de genul ăsta, e nebună. Nu vă aşteptaţi să o ţin una şi bună cu „Dragă jurnalule” aşa, „Dragă jurnalule” pe dincolo”.

Jurnalul unui puşti este o carte extrem de amuzantă, un roman în benzi desenate care te amuză la tot pasul şi care te relaxează. Am avut câteva ezitări în privinţa citirii acestui roman  având în vedere că se adresează unei anumite categorii de vârstă pe care eu am cam depăşit-o. Dar nu este deloc adevărat. După părerea mea, poate fi citită la fel de bine şi de adulţi şi poate îşi vor recunoaşte propriul copil în Greg Heffley cât şi de adolescenţi, care au trecut de ciclul gimnazial, dar care vă spun din proprie experienţă, se vor regăsi foarte mult în acesta şi în comportamentul lui faţă de părinţi, fraţi/surori mai mici/mari, şcoală, profesori, popularitate, prieteni plus multe alte lucruri.

Primul volum din această serie care m-a convins deja că este extraordinară ne înfăţişează un an din viaţa unui puşti „prins în şcoala generala” . Toată cartea este scrisă sub formă de jurnal, cu linii şi fără capitole(asta dacă nu consideraţi lunile anului aşa ceva).

Este o carte care se citeşte foarte uşor, scrisul este destul de puţin şi chiar le-o recomand persoanelor care afirmă cu încăpăţânare că nu le place să citească sau că cititul e plictisitor. Cartea aceasta s-ar putea să spargă gheaţă în rândul multora care afirmă acest lucru.Universul lui Greg e foarte bine construit şi în plus mai avem şi imaginile care ne fac mult mai uşoară trecerea din lumea reală în universul fictiv al acestuia. Veţi vedea că pur şi simplu nu te mai poţi opri din citit decât când ajungi la ultima pagină şi de cele mai multe ori nici din râs.Vă asigur că nu o să regretaţi dacă citiţi cartea şi sigur o să ajungeţi să îndrăgiţi şi multe personaje, chiar şi numai pentru porţia de râs pe care vi-o oferă. Eu nu mă mai puteam opri din râs când îl vedeam pe fratele mai mic al lui Greg, Manny, care e desenat într-un mod foarte comic sau de faţa tristă a lui Greg, care o puteţi vedea şi pe coperta cărţii, dar şi în multe ipostaze din roman. M-am regăsit în personajul lui Greg şi pentru că şi eu am un frate mai mare şi ştiu cum e să te enerveze şi să te ciondanesti cu el în fiecare clipă aşa cum face Greg cu Rodrick. Şi ajungem şi la cel mai bun prieten al lui Greg, Rowley,care deşi nu e atât de perspicace şi chiar are o  „inteligenta scazuta” ajunge să fie foarte popular fără să se străduiască aproape deloc spre indignarea lui Greg, care nu mai ştie ce să facă pentru a-şi îmbunătăţi şi a-şi păstra imaginea.

În România, au apărut primele patru volume din cele şase apărute în străinătate. După succesul imens din întreaga lume, fiind cea mai bine vândută serie după Harry Potter s-au făcut şi două ecranizări după primele două volume ale seriei: Diary of a wimpy kid şi Diary of a wimpy kid 2: Rodrick Rules.

Recomand din suflet această carte tuturor celor care vor să fie animaţi şi să râdă cu poftă la aventurile prin care trece minunatul nostru personaj, Greg Heffley, creat de un autor cu o imaginaţie şi un umor de nedescris, Jeff  Kinney.

Titlu românesc: Jurnalul unui puşti
Titlu original: Diary of a wimpy kid
Autor: Jeff Kinney
Editura românească: Art
Număr de pagini: 224

Traducător: Andra Matzal
Nota: 10

Recenzia pentru această carte a fost sponsorizată de BookMag.

18 comentarii la “Jurnalul unui puşti de Jeff Kinney

  1. Alina spune:

    Cand apare volumul 5? E seria mea preferata!

  2. Rose spune:

    Am citit-o şi eu; mi-a plăcut foarte mult.🙂

  3. Zipyღ spune:

    Cartile astea le-a luat tata pentru fratele meu…Bineinteles le-am citit si eu:))

  4. Niahara spune:

    Si fratele meu a primit aceste carti. Eu nu le-am citit, dar banuiesc ca acum imi voi schimba parerea.

  5. mircea spune:

    Am citit toate volumele sunt sooper tari.

  6. Ramona Alexis spune:

    Cu atata lume spunand ca seria e tare, trebuie neaparat sa o incerc si eu:D
    Frumoasa recenzia!:)

  7. mastercard spune:

    cum pot citi pe net cartea..pls..spunetimi..:|

  8. corina spune:

    sa stiti am vazut niste poze putine fragmente si bammm mi-a placut de ziua mea o sa primesc si eu una supeeer nu ? si ziua mea e in august 2012 iei o sa primesc jurnalul unui (pusti tai) MEU iubesc cartea asta paaa

  9. andryandreea spune:

    sunt cele mai misto carti din lume le recomand tuturor sa le citeasca

  10. Vlada spune:

    🙂 interesant !!!!!!

  11. Tudor spune:

    e cea mai misto CARTE E ATIT DE MISTO CA NU STIU CUM SA MA EXPRIM

  12. danuandreeamaria spune:

    Am citit si eu dar nu gasesc vol. 6 in romana…am gasit doar in engleza si in germana😦

    • Alex spune:

      Draga mea, nu ai gasit volumul 6 pentru ca nu a aparut inca in limba romana. Poti sa te abonezi la blog si cand o sa apara o sa fii prima care o sa afle!😀

  13. Roby spune:

    ah ce tot spun e tare cartea

  14. Valentina spune:

    Vreau să citesc şi eu cartea. Sunt foarte curioasă. Am citit varianta feminină a cărții, Însemnările unei puştoaice şi e foarte faină, amuzantă şi chiar prinde la public. :))

Lasă un răspuns

