Dragostea şi răul de Anne Rice


“Am avut un vis cu ingeri. I-am vazut si I-am auzit intr-o superba si nesfarsita noapte galactica. Am vazut luminile care erau acesti ingeri, zburand ici si colo, in strafulgerari de irezistibila stralucire…Am simtit cum ma inconjoara dragostea in acest taram urioas si neasemuit al sunetului si luminii…si m-a invaluit ceva asemenator tristetii, contopind insusi miezul fiintei mele cu vocile care cantau, pentru ca vocile cantau despre mine…”

“Dragostea şi răul”, volumul al doilea din seria Cantecele Serafimului scrisa de Anne Rice incepe exact de unde ne-a lasat actiunea in primul volum. Toby O’Dare tocmai ce a aflat ca are un baietel de 10 ani si astfel aranjeaza sa se intalneasca cu el si cu mama sa, Liona- dragostea lui din tinerete, la hotelul Mission Inn. Intalnirea cu acestia ii trezeste multe sentimente controversate lui Toby, printre care o iubire pe care o crezuse pierduta dar si nesiguranta ca e demn de propriul copil avand in vedere trecutul lui sumbru.

“Doamne, apara-i te rog pe Liona si pe Toby de Lucky Vulpoiul si de tot ce a facut el.”

 La scurt timp, acesta trebuie sa se desparta de cei doi si sa plece intr-o noua misiune data de ingerul Malchiah, tot in trecut, de data asta in Roma secolului al XV-lea. Acolo, Toby trebuie sa il ajute pe un evreu pe nume Vitale care are un prieten grav bolnav si de care aflam ulterior ca era otravit. De asemenea, el trebuie sa alunge si un dibbuk, un spirit rau care bantuia o casa de ceva vreme.

Povestea in sine este interesanta, foarte bine detaliata si documentata, dar autoarea a pus mai mult accentul pe evolutia lui Toby si pe trairile acestuia, ceea ce mi-a placut. Eu de abia asteptam sa se intoarca din misiune si sa se axeze mai mult pe el si pe familia lui.

Fata de primul volum, avem si un nou personaj – Shmarya – ingerul pazitor al lui Toby, care are simpla misiune de a avea grija de el si rolul lui este totusi diferit de cel al serafimului Malchiah.

Mi-au placut foarte mult descrierile si lirismul cartii, pur si simplu calatoreai cu Toby intr-o lume plina de lumina cereasca, de iubire, seninatate, fericire si armonie. Cartea si mesajul ei iti induc o stare de liniste sufleteasca. Cam asa este intreaga carte.Aproape.Exceptand ultima pagina, cand pulsul inimii ni se accelereaza si citim ultimul rand.Aparitia unui nou personaj, care intra in viata lui Toby, un personaj care ii arata ca trecutul il va urmari mereu. Chiar in timp ce citeam cartea, ma gandeam daca acesta este ultimul volum al seriei, sfarsitul calatoriei lui Toby. Sfarsitul mi-a raspuns clar: Nu!

Titlu românesc: Dragostea şi răul 
Titlu original: Of Love and Evil
Autor: Anne Rice
Editura românească: Leda
Număr de pagini: 255

Traducător: Iulia Arsintescu
Nota: 10

4 comentarii la “Dragostea şi răul de Anne Rice

  1. Lori Wu spune:

    Am cartile,dar inca nu le-am citit.
    Cu ceva timp in urma am citit Cronicile Vampirilor-mi-au placut foarte mult,si banuiesc ca si seria aceasta este la fel de buna.

  2. ioana alexandra spune:

    seria Cantecele Serafimului mi se pare interesanta. poate o sa o citesc si eu, cand o sa am ocazia

    P.S. vroiam sa-ti spun ca mi-a ajuns cartea. merci mult, abia astept sa o citesc:)

  3. Claudiu spune:

    ====MEGA-FELICITAREA DE AN NOU===== LA MULTI ANI 2012========

    Salutare si bine te-am gasit! Ai un gand bun, o urare pe care vrei s-o adresezi blogosferei? Atunci completeaza aceasta felicitare si trimite-o mai departe la 10(zece) bloggeri pe care-i apreciezi!
    -Preia prin copy&paste felicitarea din acest comentariu, adauga gandurile tale, urarea ta, numele si linkul tau, apoi inchide felicitarea si trimite-o mai departe, tot prin comentariu, catre 10 bloggeri pe care-i apreciezi!
    Daca esti unul din bloggerii la care felicitarea se va afla sambata 31 decembrie 2011, intre orele 17.00 si 18.00 atunci te rugam, inapoiaza felicitarea echipei Mostwantedblog.org pentru a fi publicata si aratata la toata blogosfera! Daca nu stii cui s-o trimiti mai departe inapoiaza felicitarea catre mostwantedblog.org! Te rugam, lasa aceasta parte de text, nealterata, te rugam vino alaturi de noi sa uram tuturor un An Nou fericit si plin de realizari!

    *Gandurile lor merg catre tine!

    -La Multi Ani si un 2012 asa cum il visati! Liviu R. – balantza.com

    -Sa aveti un 2012 cu sanatate, fericire si realizari! LA MULTI ANI!
    RobertN – http://acrilice-pointpen.blogspot.com/

    -Fie ca acest Nou An, sa va aduca in viata multa bucurie, implinire sufleteasca si multa dragoste, LA MULTI ANI! Lavi H.
    http://lavii-osperanta.blogspot.com/

    Fie ca 2012 sa va aduca de 2012 ori mai multe bucurii si impliniri. La multi ani!! !!! Flyerboy
    http://gabyzmb.blogspot.com

    2012 Sa va aduca tot ce va doriti,sa fie un an plin de fericire,sperante si mangaiere din partea celor dragi!
    Raisa
    http://www.newcomiclife.blogspot.com

    Fie ca anul 2012 ca va aduca numai fericire, implinirea dorintelor, sanatate si familia aproape, alaturi de cele mai dragi persoane. La multi ani!!!
    Gabriela
    http://angelfrommyheart.blogspot.com/
    Fie ca anul 2012 sa fie de 12 ori mai frumos si de 12 ori mai multe bucurii de 12 ori mai multi vizitatori si mai multi membri pe blog, de 12 ori mai bogat si de 12 ori mai mult cum vreti voi La multi Ani!!!
    APY
    http://apyblog.blogspot.com/
    Sa aveti un an imbelsugat, cu multe bucurii, impliniri!
    Cel mai mult iti doresc sa fii fericit/a
    La multi ani!
    -Claudiu http://cartialese.blogspot.com/

Lasă un răspuns

