SONI de Andrei Ruse


„Mă cheamă sonia. am 26 de ani, cancer la stomac şi încă şase luni de trăit. Te-ai gândit de o mie de ori la primul lucru pe care l-ai face dacă ai şti că o să mori curând, nu? dar eşti liniştit, n-o să ţi se întâmple tocmai ţie. ai un destin măreţ. aştepţi o minune, ştii că o să vină pentru că aşa se termină toate filmele americane. Viaţa mea o ia razna. trebuie să îmi schimb sistemul de valori despre tot ceea ce mă înconjoară. reguli noi. întrebări noi. poate cel mai important, căutarea unui sens al propriei mele existenţe. trebuie să ştiu că n-am trăit degeaba, că n-am fost doar un alt personaj sec din cele peste şase miliarde Boala mi-a deschis ochii. nu contează când mori până la urmă. aşa că le-am încercat pe toate. ai să vezi. sex, droguri, tratamentea€¦ am întâlnit o grămadă de lume. ba chiar am reuşit să mă îndrăgostesc. de un bărbat diagnosticat cu hiv. o relaţie total diferită despre ce ai crede tu că e într-o relaţie.”

 SONI este o carte deosebită, pe care mă bucur că am descoperit-o. Nu este o carte nemaipomenită, dar este o carte cel puţin bună cu un mesaj foarte puternic de la care toţi avem ce învăţa.Ce m-a atras pe mine la această carte a fost sinopsis-ul,care pot să spun că este perfect şi ilustrează atât de bine conţinutul cărţii. SONI este o carte la care am râs foarte mult, nici nu mai ţin minte de când nu am mai râs la o carte şi sincer, nu cred că am mai râs la o carte atât de mult. Citeam şi râdeam, reciteam secvenţa amuzantă şi mă bufnea râsul şi mai tare. Probabil credeţi că am înnebunit, săraca fată are cancer la numai 26 de ani şi eu râd.

 Un lucru care mi-a plăcut foarte mult este faptul că întreaga carte este scrisă cu litere mici. În această carte toţi suntem egali, nimeni nu este mai important decât celălalt, ceea ce face şi pe cititor să se simtă mai bine într-un univers care îţi inspiră chiar familiaritate. Este adevărat că în carte avem un limbaj mai vulgar şi câteva scene de sex, dar acest lucru nu cred că strică în vreun fel cartea, ci din contră, contribuie la întregul ei,care este unul reuşit. SONI înfăţişează lumea din zilele de azi, realitatea crudă, dar adevărată în care trăim şi încearcă să ne înveselească făcând haz de necaz .

 În concluzie, romanul SONI scris de Andrei Ruse merită citit în primul rând datorită mesajului pe care îl transmite şi în al doilea rând datorită porţiei de râs grozave pe care cu siguranţă o veţi avea şi voi. Am scris cât mai pe ocolite şi nu am vrut să vă dezvălui prea multe fiindcă vreau să descoperiţi voi singuri ce şi cum. Finalul este genial şi pur şi simplu m-a luat prin surprindere.Vouă vă face cu ochiul sinopsis-ul? Vă mai las mai jos şi nişte citate din carte, care mie,personal, mi-au plăcut foarte mult :

  •  „nu e nimic aici în afara dorinţei noastre de a muri cât mai târziu posibil.”
  •  „oricum murim! suntem bolnavi din naştere.”
  •  „în prima zi la şcoală ar trebui să ni se spună că murim. dup-aia alfabetul”
  •  „asta este frica de moarte, că lumea îşi va continua cursul ei normal. lumea va continua fără mine, fără tine.”
  •  ” -auzi, soni, tu unde crezi că ajungem când murim?

-în pam pam

 -pam ce?

 -pam mă-ta! de unde naibii să ştiu eu?”

 Cartea are şi un trailer, fiind prima carte românească cu trailer.

Titlu românesc: SONI
Autor: Andrei Ruse
Editura: Tritonic
Număr de pagini: 256

3 comentarii la “SONI de Andrei Ruse

  1. RRoxana spune:

    Mi-ar placea sa o citesc si eu. Pare interesanta si chiar mi-e dor sa rad la o carte. 😀

  2. mmada spune:

    Astea sunt doar cateva din fazele amuzante:))
    Are o groaza….oricum a fost tare faza cu pam-pam

Lasă un răspuns

