Suflete cu ieşire la mare – Valeriu Stancu


Cartea este împărţită în două planuri narative . Cele două se împletesc şi se provoacă reciproc, completându-se una pe cealaltă. Autorul îmbină perfect iubirea dintre poet şi tânăra cubaneză cu fondul vieţii terorizante pe timpul dictaturii lui Fidel Castro.

 Acea viaţă sufocată şi epuizată aprinde scânteia declanşatoare spre focul iubirii. Iubirea lor e singurul lucru pur în carte. Scenele ce descriu regimul castrist sunt dezolante, te slăbesc la propriu. Am avut norocul de a mă naşte după regimul ceauşist. Din spusele autorului dictatura lui Castro e cu mult mai dură şi degradantă. Iubirea celor doi e cum ziceam, singurul lucru pur în acel abis de nesiguranţă, întrebări, suferinţă şi durere. Puritatea dragostei rămâne intactă însă iubirea capătă mai multe forme de-a lungul cărţii: de la desăvârşire la suferinţă.

 „- Ia-mă cu tine în Europa! Te rog, ia-mă cu tine! Du-mă oriunde, numai scoate-mă din iadul de aici! Abia atunci am remarcat că mă tutuia.

 Mi-aş fi dorit să nu mi se fi adresat, să nu fi auzit strigătul ei de deznădejde, până atunci îmi fusese bine în tihna mea mic-burgeza la care nu eram dispus să renunţ.”

 Izbucnirea ei a însemnat salvarea şi pierderea lor.

 Ei bine, cartea asta şi-a ocupat un bine meritat loc în topul meu 3. Eu una vă spun că ar fi chiar păcat să nu vă ajungă în mâini şi mai apoi în inimă.

Titlu românesc: Suflete cu ieşire la mare
Autor: Valeriu Stancu
Editura: Tritonic
Număr de pagini: 297

4 comentarii la “Suflete cu ieşire la mare – Valeriu Stancu

  1. RRoxana spune:

    Pare foarte interesanta si imi place recenzia ta! M-ai convins! Si faptul ca e in top 3 e ceva de remarcat 😀

  2. Am citit-o deja. Chiar merită…

Lasă un răspuns

