Stephen King – The Shining


Desi stiam, in mare parte, la ce sa ma astept de la aceasta carte (vazusem in prealabil filmul), tot a avut un impact considerabil asupra mea.
Prima data auzisem de Stephen King pe la 12 – 13 ani, pe vremea cand eram fascinata, sa zicem, de orice insemna paranormal – sau mai bine zis, horror. Prima care a lui King pe care am citit-o a fost – mi se pare – Carrie, si recunosc ca am avut un gust cam amar dupa ce am terminat-o. Este o carte bunicica, dar parca nu se regasea prea mult din harul de care era inconjurat Stephen King in mintea mea.
Dar The Shining a fost cartea care mi-a confirmat de ce este omul asta in stare cu adevarat. Diferenta dintre aceasta carte si restul cartilor sale pe care le-am citit este faptul ca sentimentul de groaza nu reiese numai din actiunea in sine, ci mai degraba din schimbarile psihologice ce au loc, caci personajele sunt nevoite sa traiasca alaturi de raul absolut in mod mai mult sau mai putin constient. Teama, oroarea, nesiguranta, furia sunt sentimente care, odata ce pun stapanire pe mintea umana, ajung sa detina controlul complet.

Jack Torrance, fost profesor, actual scriitor, isi gaseste o slujba de iarna ca ingrijitor al hotelului Overlook, in muntii Colorado.

Imediat ce familia ramane izolata acolo, hotelul incepse sa  se joace cu mintile celorlalti, ii manipuleaza, ii controleaza. Copilul – Danny – are puteri extrasenzoriale – el simte ca ceva e in neregula cu locul acela, ca ceva tragic s-a intamplat in trecut, si ca istoria urma sa se repete – iar aceasta putere este numita „Shining”.

Sfarsitul este tragic : tatal innebuneste, iar familia este distrusa, incetul cu incetul.

The Shining este, cu siguranta, o opera ce aduna la un loc toate calitatile lui Stephen King in materie de povesti horror.

Titlu romanesc: Shining
Titlu original: The Shining
Autori: Stephen King
Editura romaneasca: Nemira
Editura originala: Pocket

Traducator: Ruxandra Toma

Lasă un răspuns

