Sotia Calatorului in Timp – Audrey Niffenegger


„-De unde vii? De unde stii cum ma cheama? Adevarul si numai adevarul.

-Vin din viitor. Sunt un calator in timp. In viitor, noi doi suntem prieteni.

-Oamenii calatoresc in timp numai in filme.

-Asta vor ei sa te faca sa crezi.”

Henry poate calatori in timp. Totul se datoreaza bolii de care sufera: crono-afectiune. Astfel, lupta lui cu timpul incepe in copilarie, cand sinele lui de 5 ani il intalneste pe cel de 24.

Claire este sotia lui. Povestea lor incepe cand un Henry din viitor de 36 de ani apare pe Pajiste, locul ei special de pe proprietatea parintilor sai. La 6 ani, nu prea stii cum sa reactionezi cand un necunoscut apare din senin si nu poarta nici haine. Si totusi, ea trateaza situatia cu un calm desavarsit. Probabil aceasta conversatie dintre cei doi este cea mai interesanta parte a cartii. Citatul de mai sus este o bucatica mica din discutie. Sa iti cunosti viitorul sot la numai 6 ani este o idee destul de ciudata, nu?

Ei bine, intreaga existenta a celor doi este ciudata. Insa ciudata intr-un sens pozitiv. Relatia lor este una complicata, diferita, unica. De la aceasta prima intalnire lucrurile evolueaza. Cei doi invata sa se cunoasca si sa se accepte. Intalnirile lor au loc numai pe Pajiste si in subsolul casei ei pe timpul iernii. Pajistea este locul lor sacru, este parca portalul ce il aduce pe Henry la ea de fiecare data.

Intalnirea lor in timp normal are loc cand el are 28 de ani si ea 20. Ea astepta momentul. De mai bine de 2 ani nu il vazuse. El i-a spus ca se va intampla. Si asa e. Cei doi se intalnesc la biblioteca unde el lucreaza. Normal ca el nu o recunoaste. Claire e nevoita sa ii explice totul. Acum lucrurile intra in normal. Prin normal, ma refer la faptul ca ei se cunosc si in timp real. Pentru ca nimic altceva nu e normal la relatia lor. Intr-o cautare si o astepare continua, Claire e mereu nevoita sa aiba rabdare, sa fie intelegatoare, sa isi controleze nelinistile, sa astepte.

O poveste despre sacrificiu, rabdare si timp, Sotia Calatorului in Timp este o carte care nu se poate sa nu impresioneze.Si nu este vorba numai de poveste. Stilul autoarei de a scrie atrage intr-un fel special, care te tine lipit(a) de carte. Pe mine una m-a marcat intr-atat incat a devenit cartea mea preferata. Deci, v-o recomand cu toata caldura.

Titlu romanesc:  Sotia Calatorului in Timp
Titlu original: The Time Traveler’s Wife
Autor: Audrey Niffenegger
Editura romaneasca: Tritonic
Editura originala:MacAdam/Cage 

Traducator: Ona Frantz

7 comentarii la “Sotia Calatorului in Timp – Audrey Niffenegger

  1. Oanna spune:

    Mi se pare absolut superba descrierea acestei carti. Cred ca spune ca o poveste de dragoste atipica dar foarte frumoasa, o dragoste care nu tine cont de limitele timpului si spatiului.

  2. […] 4. Sotia calatorului in timp de Audrey Niffenegger, Tritonic […]

  3. mmada spune:

    Poate in vacanta o voi citi si eu:D…o am de ceva timp…..si am citit vreo 200 de pagini….dar m-am oprit…..;))ca nah….;))

    super recenzia oricum:*

    • Stefania spune:

      de ce te-ai oprit? 😦 o doamne eu nu o mai puteam lasa din mana. cred ca vreo doua zile nu mi-am facut nici temele 😀

      • mmada spune:

        era draguta cartea… dar m-am oprit odata nici nu mai stiu din ce cauza..si nu am mai continuat-o..siacum imi vine destul de greu sa o recitesc…insa o voi citi eu;))

  4. Stefania spune:

    sa-mi spui cum ti s-a parut dupa ce o citesti ;))

Lasă un răspuns

