Micutele Mincinoase – Sara Shepard


Chiar mi-a facut placere sa citesc primul volum din seria Micutele Mincinoase, l-am terminat in cateva zile ( a avut doar 300 de pagini).

Daca e sa compar serialul cu primul volum, as putea spune ca scenaristii au inclus intr-un episod o carte. Cartea se termina cu inmormantarea lui Alison, exact ca si in serial cand fetele primesc un mesaj de la A: „Tot aici sunt, afurisitelor.Si stiu totul.” Asemanarile dintre serial si carti sunt destul de mari, serialul respecta aproape in totalitate tot ceea ce se intampla in carti. Oricum am inteles ca A din carte nu va fi aceeasi persoana cu A din serial pentru a starni si interesul celor care au citit cartile. Dupa cum spuneam, nu am aflat mare lucru din primul volum, care sa nu stiu din serial. Totusi, a fost o lectura placuta si cu un umor subtil si am aflat mai multe lucruri despre persoanje, am intrat in pielea lor.

Faptul ca „O carte bate mereu filmul”. De acord. In filme, se taie foarte mult si nu apuci sa te atasezi de personaje cum iti permite o carte. Dar la un serial, eu cred ca poti. Mie mai mult primul volum mi-a amintit tot ce s-a intamplat de la inceputul serialului si am fost surprins sa aflu ca uitasem de unele chestii. Oricum, exista si in carte chestii noi, care nu s-au petrecut in serial si nici nu cred ca o sa se mai intample. Dar va las pe voi sa vedeti care sunt acelea.

Coperta imi place foarte mult, ma bucur ca este tie-in cu actritele din serial si mi se pare si potrivita cu actiunea cartii: le arata pe cele patru fete: Aria, Spencer, Hanna si Emily murdare de pamant, tocmai ce au ingropat ceva..un secret..care este mai bine sa ramana necunoscut. Traducerea a fost de asemenea foarte buna, felicitari lui Adrian Deliu!

Ce mi-a mai placut : faptul ca fiecare capitol avea un nume. Chiar nu-mi mai amintesc de cand nu am mai citit o carte cu capitolele care sa aiba nume. Si imi place, fiindca numele fiecaruia rezuma oarecum ce se intampla, are un inteles ascuns si in cazul cartii de fata si un umor subtil. Nu stiu de ce, dar mereu mi-au placut cartile care au si titluri la capitole, e mult mai tare decat sa fie scris doar numarul si atat.

Micutele Mincinoase este o carte care merita citita, este plina de mister si suspans imbinate cu intrigi si iubire adolescentina. Sunt nerabdator sa apara si volumul al doilea in aprilie! Pana atunci puteti sa va comandati cartea de aici.

Titlul românesc: Micutele Mincinoase
Titlul original: Pretty Little Liars
Autor: Sara Shepard
Editura românească: Leda
Editura originală: HarperTeen
Traducător: Adrian Deliu

~Alex

4 comentarii la “Micutele Mincinoase – Sara Shepard

  1. Vlady8 spune:

    Inca n-am apucat sa vad serialul, iar de carte nici nu poate fi vorba, avand in vedere ca mi-au mai ramas multe carti necitite. Cred ca o sa-mi fac timp de serial, pentru ca oricum urmatorul episod din Supernatural nu apare decat in 15 aprilie, deci trebuie sa-mi ocup timpul cu ceva. Ce zici, merita serialul?

  2. Roxana spune:

    Buna! Am primit azi cartea „Micutele mincinoase”. Multumesc frumos!
    Asteptam alte concurtsuri 🙂

Lasă un răspuns

