Little Brother de Cory Doctorow


Asa cum a spus cineva odata Cory Doctorow e un mare scriitor. Si nu pot decat sa sustin acest lucru fiindca Little Brother a fost foarte diferita de ce am citit pana acum, intr-un sens bun. Nu pot sa neg ca a fost putin mai greu de citit din cauza cantitatii de informatie din domeniul electronic, insa a fost placut sa aflu mai multe despre calculatoare, jocuri online sau criptografie.

A fost prima mea carte citita de acest autor si desi nu stiam la ce sa ma astept am fost placut surprinsa. Un lucru demn de remarcat este inceputul cartii. Nu multe carti incep prin prezentarea personajului principal (cel putin, nu cele citite de mine) si acesta e un lucru care ajuta foarte mult in familiarizarea cititorului cu cartea. Multe carti incep printr-o scena de actiune in care sunt o gramada de nume de personaje, care te deruteaza mai mult decat sa te ajute. Asa ca Little Brother are deja un plus de la mine!🙂

Vorbeam putin mai devreme ca a fost destul de greu de citit (pentru mine) din cauza cantitatii de informatie. Sincer daca stau sa ma gandesc, de fapt a fost o lectura usoara insa eu nu eram obisnuita sa se devieze de la subiect si sa se vorbeasca si despre altele. Veti gasi informatii interesante despre criptografie, ARG (Alternate Reality Game), protocoale SMTP, tehnologie, internet si chiar si cum poti sa dezasamblezi un laptop. Ici-colo veti gasi si putina politica si chiar si cateva tehnici de tortura printre care waterboarding.

Traducerea a fost impecabila, nu am vazut absolut nici-o greseala! Multumiri Anei pentru lectura usoara!

Personajul principal este Marcus Yallow, cunoscut mai bine sub numele de w1n5t0n sau m1k3y, care este foarte familiarizat cu tehnologia. Cei mai buni prieteni ai sai, Darryl, Van şi Jolu sunt partenerii sai de joc cu care se intalneste chiulind de la scoala. Acestia sunt prinsi in timpul unui atac terorist si ridicati de DHS (Departamentul de Securitate Interna), fiind suspectati de terorism. Sunt dusi la inchisoare, tinuti prizonieri, torturati si tratati ca niste posibili teroristi. In cele din urma li se da drumul, dar numai sub promisiunea de a nu zice nimic parintilor.

Cand ajung in oras descopera doua lucruri: ca orasul nu mai e nimic din ce a fost si ca Darryl nu a fost eliberat o data cu ei. In urma atacurilor Los Angeles-ul este impanzit de politisti si de dispozitive de urmarire. Fiecare cetatean este privit ca un posibil terorist, fiindu-le invadata intimitatea, fiindu-le urmarita fiecare miscare.

Marcus incearca sa scape de DHS dupa ce descopera ca in laptop-ul lui a fost pus un cip de urmarire si infiinteaza o retea sigura, unde se pot juca in voie. Impreuna cu prietenii lui fac un plan prin care sa-l scoate pe Darryl din inchisoare.

Ce inseamna titlul? Ei bine, nici eu nu stiam pana pe la jumatatea cartii dar am aflat si acum va spun si voua. Little Brother este reteaua creata de Marcus in care el impreuna cu alti adolescenti pot comunica fara sa fie urmariti de DHS. De fapt, titlul de Little Brother este reprezentativ pentru tema de supraveghere a guvernului si de securitate excesiva, care este chiar tema romanului.

Sfarsitul este fericit, Marcus inviingand DHS-ul. Eu va recomand cartea aceasta fiindca va va face sa va puneti niste intrebari, sa fiti mai paranoici in privinta identitatii voastre si sa va schimbati iconita de Internet in Xnet. Eu una am facut-o!🙂 Chiar merita citita!

Titlul românesc: Little Brother
Titlul original: Little Brother
Autor: Cory Doctorow
Editura românească: Nemira
Editura originală: Tor Teen
Traducător: Ana Veronica Mircea

~Andreea

4 comments on “Little Brother de Cory Doctorow

  1. deea spune:

    am citit si eu cartea mai demult.este superba!felicitari pentru recenzie!

  2. ladyandreea spune:

    Mi-ai starnit curiozitatea, am sa trec pe lista de cumparaturi si cartea aceasta.

Lasă un răspuns

