Cella Serghi – Panza de Paianjen


Acum vreo 3 luni, o prietena (Raluca) imi recomandase insistent cartea asta, dar din cine stie ce motive nu prea am reactionat. Pana intr-o zi, cand am gasit-o din intamplare cazuta prin camera mea, si am inceput sa o rasfoiesc, iar dupa primele 20 de pagini, pur si simplu nu am putut sa o las din mana. De mult timp nu mai gasisem o carte care sa aiba efectul asta asupra mea. Cartea asta ocupa acelasi loc in inima mea ca si „Invitatie la Vals” a lui Drumes.

„Panza de Paianjen” a Cellei Serghi este povestea Dianei Slavu, o adolescenta cu suflet de copil ce graviteaza in jurul unei povesti de dragoste nascute undeva in Mangalia la varsta de 16 ani, pentru pictorul Petre Barbu.

O fire plina de viata, voioasa si zglobie, Diana reuseste, prin frumusetea si felul ei de a fi, sa se afle mereu in centrul atentie inca de la varsta de 14 ani, lucru care ii ofera o oarecare evadare din saracia in care in care era nevoita sa traiasca alaturi de familia sa.

La varsta de 20 de ani, Diana se casatoreste cu Michi, alaturi de care spera ca va scapa de microbul saraciei. Insa intr-o vacanta in Balcic, aceasta il intalneste pe Alex, in care regaseste mare parte din trasaturile si purtarile lui Petre Barbu, asa fel incat intre cei doi se naste o poveste de dragoste care va dura aproape 2 ani. Chinuita de remuscari, Diana penduleaza intre dorinta de a-i marturisi totul lui Michi si teama de a-l rani pe acesta, ajungand in final sa renunte atat la Alex, cat si la Michi si sa plece spre Paris, cu dorinta de a incepe o noua viata. Se intoarce in cele din urma dupa 10 zile, neavand curajul sa ajunga pana in Paris, din cauza celor cate lasa in urma. Ajunsa acasa, ea este nevoita sa infrunte singuratatea, si dorinta si nevoia de a-l avea din nou pe Michi alaturi.

O carte care mi-a smuls destul de multe lacrimi spre final…

~Ramona

2 comentarii la “Cella Serghi – Panza de Paianjen

  1. GoTiCfLoWeR spune:

    Da cartea e supeba …si invitatie la vals e buna…..

  2. raluca spune:

    veezi maai ca eu mereu am dreptate :))..geniala cartea oricum ❤

Lasă un răspuns

