Viata incepe vineri


Acum ceva timp Alex imi reprosa ca citesc carti scrise de autori romani. Da, citesc multe carti scrise de autori romani si ma simt mandra de asta. Pentru ca poate chiar imi pasa de tara asta. Pentru ca avem cu ce ne mandri. Avem si literatura buna, avem si muzica buna, (ma refer la cea ce nu se comercializeaza, desigur) si avem si talent.

Dar sa trecem peste..

Am citit acum ceva timp – acum ceva mai mult timp – Viata incepe vineri a Ioanei Parvulescu si recunosc cu rusine ca e prima mea carte despre societatea bucuresteana din secolul al XIX-lea. Dar mi-a placut mult, chiar foarte mult, in ciuda faptului ca sfarsitul e cam bizar si incetosat si m-am pierdut putin pe parcurs din cauza numeroaselor plane narative.

Aveti aici synopsis-ul:

Anul 1897. Un barbat este gasit fara cunostinta, in camp, langa Bucuresti, in zona „mosiei Baneasa”. Nimeni nu stie exact ce e cu el si fiecare banuieste altceva: e un escroc international care vrea sa-si piarda urma? Un criminal? Un bolnav? Incetul cu incetul in jurul lui se aduna o multime de oameni: un medic si fiica lui, un politist, un comisionar in varsta de 8 ani, care umbla prin toata Capitala cu scisori si pachete si, nu in ultimul rand, gazetarii de la Universul.

Actiunea are loc pe parcursul a 13 zile: vineri, 19 decembrie pana la sfarsitul anului 1987. Atmosfera lumii bucurestene din preajma anului 1900 este reacreata ca-ntr-un film.

Cartea se gaseste aici.

Lasă un răspuns

